Köpvillkor


Vi levererar endast inom Sverige.

Frakt och expeditionsavgift är inkluderat i samtliga priser.

1. Leveranstid
Beställda produkter levereras normalt inom 2-4 arbetsdagar från beställningsdagen. Produkter som inte finns i lager tar längre tid att leverera.
I de fall delar av din beställning inte finns i lager kommer de produkter som finns i lager skickas direkt och resterande skickas omgående då de kommit in i lager igen.
Vi reserverar oss för slutförsäljning, lagerhållning hos våra leverantörer samt eventuella prisfel.

2. Bekräftelse
När du klickar på knappen ”slutför betalning” får du tillbaka en bekräftelse på att beställningen är genomförd. Sparar gärna orderbekräftelsen för att underlätta ifall du skulle behöva kontakta kundtjänst.

3. Betalningsalternativ
Betalning sker via betalkort.
Vi samarbetar med företaget Bambora som är en av Skandinaviens största betalväxel. Funktionen innefattar följande kreditkort:
• Visa
• Mastercard

4. Frakt
Beställda produkter levereras direkt till DHLs närmaste ombud. Ett meddelande skickas ut till angiven e-postadress när paketet finns att hämta ut.

5. Transport
Leather Master Scandinavia garanterar att beställda produkter inte skadas eller kommer bort under transporten. Skulle så ske är Leather Master Scandinavia betalningsansvarig. Kunden måste i så fall meddela Leather Master Scandinavia via e-post (info@leathermaster.se) inom 14 dagar. Skulle produkten skadas eller komma bort då kunden returnerar den är denne betalningsansvarig.
Paket som returneras till Leather Master Scandinavia utan att ha lösts ut kommer att debiteras kunden för samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur.

6. Ångerrätt
Önskar du som kund returnera beställda, felfria produkter måste meddelande om retur skickas till info@leathermaster.se omedelbart vid produktens mottagande, dock senast inom 14 dagar från leverans.
Mailet ska innehålla information om orsak till retur, ordernummer samt namn på produkter som ska returneras. Returnerade produkter skall vara oanvända och oskadade.
Vid retur bekostar kunden själv returporto.
Kontakta alltid vår kundtjänst innan du returnerar något.

7. Reklamation & retur
Om du inte får den vara du har beställt eller om produkten är defekt ska du kontakta vår kundservice så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar efter det att du mottagit beställningen.

8. Säkerhet
Vi använder oss av Bamboras betalväxel vid kortbetalning. Alla betalningar som sker med betalkort krypteras vilket innebär att ingen utomstående kan ta del av informationen som skickas.

9. Övrigt
Leather Master Scandinavia följer Konsumentverkets rekommendationer

Köpvillkor för återförsäljare: Enligt avtal.